SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) zijn twee verschillende methoden om online zichtbaarheid te verhogen.
Wat is SEO?
SEO richt zich op het verbeteren van de organische zoekresultaten van een website. Dit betekent dat de website beter gevonden wordt in de zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google, zonder dat er betaald hoeft te worden voor deze positie. SEO omvat technische verbeteringen aan de website, zoals het verbeteren van de laadtijd, het optimaliseren van de inhoud en het verkrijgen van backlinks van andere websites.
Wat is SEA?
SEA, daarentegen, betreft het kopen van zoekresultaten. Dit kan gedaan worden via programma’s zoals Google Ads. Hierbij betaalt de adverteerder voor een bepaalde positie in de zoekresultaten en wordt zijn advertentie getoond wanneer iemand zoekt naar een specifiek zoekwoord. Dit kan een snellere manier zijn om online zichtbaarheid te verhogen, omdat de advertentie direct zichtbaar is in de zoekresultaten.
Als je vragen hebt over Google Ads horen we het graag. Wij zijn de Google Ads Specialist, dus vraag maar raak!
Samenvattend
Om samen te vatten, SEO is gericht op het verbeteren van de organische zoekresultaten van een website, terwijl SEA gericht is op het kopen van zoekresultaten via programma’s zoals Google Ads. Beide methoden kunnen gebruikt worden om online zichtbaarheid te verhogen, maar ze hebben wel verschillende doelen en benaderingen.